Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
“Een eerder getrouwde vrouw dient niet getrouwd te worden, totdat er met haar overlegd is, en een maagd dient niet getrouwd te worden tot haar toestemming is gevraagd.” Zij (de metgezellen) zeiden: “O boodschapper van Allah, wat is haar toestemming?” Hij zei: “Als zij blijft zwijgen.” (Bukhari en Muslim.) “Ze gehoorzaamt hem als hij iets beveelt, ze maakt hem gelukkig als hij (naar haar) kijkt en ze beschermt zichzelf en zijn bezittingen voor hem.” Deze woorden sprak de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) uit toen hij gevraagd werd naar de beste van alle echtgenotes. (an-Nasaa'i) “Een gelovige man behoort zijn gelovige vrouw niet te haten. Als hij een eigenschap in haar haat, dan vindt hij een andere (eigenschap) van haar waar hij tevreden over is.” (Muslim) De rechten van de echtgenote: “Dat je haar eten geeft wanneer jij eet, dat je haar kleedt wanneer je jezelf kleedt en dat je haar niet in haar gezicht slaat, haar niet uitscheldt en dat je niet weggaat van haar behalve in het huis.” (Abu Dawud)
Het zeggen dat je van iemand houdt omwille van Allah: اُحِبُكَ فِي الله "U7ibuki fi Allaah" - Ik houd van je omwille van Allaah - De reactie hierop is: أَحَبَّـكَ الّذي أَحْبَبْـتَني لَه "Ahabbaka alladhie ahbabtanie lahoe" - Moge Degene omwille van Wie je van mij houdt ook van jou houden. - Waardevolle woorden: سُبْحَانَ اللهِ، والحَمْدُ للهِ، لَا إِلَهَ إلَّا اللهُ واللهُ أَكْبَرُ "SoebhaanAllah, walhamdoelillah, laa ilaha illaaAllah wallahoe akbar" - Vrij van alle tekortkomingen is Allah, alle lof komt Allah toe, er is geen God (die het recht heeft aanbeden te worden) dan Allah en Allah is de Allergrootste. -

    ~Pastilla met kip!~

    bent_moulana
    bent_moulana
    Islamic Luxury Girl


    Aantal berichten : 4
    Registratiedatum : 11-02-12

    ~Pastilla met kip!~ Empty ~Pastilla met kip!~

    Bericht  bent_moulana do feb 23, 2012 8:59 am

    Ingrediënten voor de kip:

    1. 1 hele kip ( heb een grote kip gebruikt) in stukken

      30 ml zonnebloem olie

      6 uien fijn gesneden

      1 fijn geperste teentje knoflook

      half bosje koriander

      halfbosje peterselie (ma3noes)

      1/2 thee lepeltje gemberpoeder ( of vers)

      1 desert lepel peper

      safraan zakje

      kaneel stokje of 1/2 theelepel kaneel

      1/2 thee lepel smen

      1/2 dessertlepeltje zout

      2 eetlepels suiker

      2 eieren

      bastilla bladen of loempia vellen

      boter om de bladen mee in te smeren

      Ingrediënten voor de amandel mengsel

      300 gram gepelde en gebakken en fijngemalen amandelen

      2 eetlepels suiker,

      1 theelepel kaneel

      poedersuiker
    bent_moulana
    bent_moulana
    Islamic Luxury Girl


    Aantal berichten : 4
    Registratiedatum : 11-02-12

    ~Pastilla met kip!~ Empty Stap 1:

    Bericht  bent_moulana do feb 23, 2012 9:10 am

    De kip goed wassen, met zout en azijn. De kip goed afspoelen en laten uitlekken. ontvel de kip.
    Doe olie in de pan samen met de uien , peterselie, koriander, knoflook en kruiden.

    ~Pastilla met kip!~ Bestilla-bastilla-pa-1414-P1-10182

    Laat dit op een laag pitje sudderen. voeg ongeveer 100 ml water toe. als de kip gaar is haal je dit uit de pan en voeg je de 2 eetlepels suiker toe en laat je dit ff mee koken.
    de kip laat je ondertussen afkoelen.

    Ik laat de saus nog doorkoken en inbinden daarna voeg je 2 eieren toe en al roerend op een laag pitje houden. doe daarna de eiermengsel in een vergiet en laat dit uitlekken.

    Bak en maal de gepelde amandelen en meng de suiker en kaneel erbij.

    Als het goed is heb je nu 3 schalen 1 met kip 1 met de eiermengsel en 1 met de gebakken gepelde amandelen.

    Pluk de kip in fijne plukjes

    Zet de oven aan op 200 graden en vet de ronde bakblik waar je de bastilla in wil maken met gesmolten roomboter.

    ~Pastilla met kip!~ Bestilla-bastilla-pa-1414-P2-10182

    Leg 4 vellen bastilla vellen in de ronde bakblik . zorg dat je de bladen goed invet met roomboter. leg daarna een laagje gemalen amandelen op de vellen daarna een laag kip en hierover de eiermengsel. leg hier op nog 3 bladen en sluit de bastilla door aan de zijkanten naar binnen te vouwen.

    ~Pastilla met kip!~ Bestilla-bastilla-pa-1414-P3-10182

    Op afbeelding 3 zie je dat ik nog bladen heb aan de zijkant die leg ik over de bastilla heen en zorg dat de zijkanten goed zicht zijn gemaakt. soms til ik de bastilla voorzichtig op en zorg dat de bladen die ik op afbeelding 3 heb helemaal onder de bastille komen.

    ~Pastilla met kip!~ Bestilla-bastilla-pa-1414-P4-10182

    Bestijk de bastilla met eigeel en bak het goudbruin.

    Bestrooi de bastilla na dat je hem uit de oven hebt gehaald met poedersuiker.

    Totale bereidingstijd: 1 uur en 45 minuutjes!

    Bismillaah! Very Happy

      Het is nu do maa 28, 2024 8:19 pm