Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
“Een eerder getrouwde vrouw dient niet getrouwd te worden, totdat er met haar overlegd is, en een maagd dient niet getrouwd te worden tot haar toestemming is gevraagd.” Zij (de metgezellen) zeiden: “O boodschapper van Allah, wat is haar toestemming?” Hij zei: “Als zij blijft zwijgen.” (Bukhari en Muslim.) “Ze gehoorzaamt hem als hij iets beveelt, ze maakt hem gelukkig als hij (naar haar) kijkt en ze beschermt zichzelf en zijn bezittingen voor hem.” Deze woorden sprak de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) uit toen hij gevraagd werd naar de beste van alle echtgenotes. (an-Nasaa'i) “Een gelovige man behoort zijn gelovige vrouw niet te haten. Als hij een eigenschap in haar haat, dan vindt hij een andere (eigenschap) van haar waar hij tevreden over is.” (Muslim) De rechten van de echtgenote: “Dat je haar eten geeft wanneer jij eet, dat je haar kleedt wanneer je jezelf kleedt en dat je haar niet in haar gezicht slaat, haar niet uitscheldt en dat je niet weggaat van haar behalve in het huis.” (Abu Dawud)
Het zeggen dat je van iemand houdt omwille van Allah: اُحِبُكَ فِي الله "U7ibuki fi Allaah" - Ik houd van je omwille van Allaah - De reactie hierop is: أَحَبَّـكَ الّذي أَحْبَبْـتَني لَه "Ahabbaka alladhie ahbabtanie lahoe" - Moge Degene omwille van Wie je van mij houdt ook van jou houden. - Waardevolle woorden: سُبْحَانَ اللهِ، والحَمْدُ للهِ، لَا إِلَهَ إلَّا اللهُ واللهُ أَكْبَرُ "SoebhaanAllah, walhamdoelillah, laa ilaha illaaAllah wallahoe akbar" - Vrij van alle tekortkomingen is Allah, alle lof komt Allah toe, er is geen God (die het recht heeft aanbeden te worden) dan Allah en Allah is de Allergrootste. -

    Vandaag is alles wat je hebt!

    avatar
    Shamsah
    Islamic Luxury Girl


    Aantal berichten : 8
    Registratiedatum : 31-01-12

    Vandaag is alles wat je hebt!  Empty Vandaag is alles wat je hebt!

    Bericht  Shamsah ma feb 06, 2012 11:28 am

    as-Salam wa 3alaykum lieve zuster!

    Wanneer je in de ochtend wakker wordt, verwacht dan niet dat je de avond zult halen. En wanneer je in de avond je bed in gaat, verwacht dan ook niet dat je nog zult opstaan. Leef alsof vandaag je enige dag is! En doe dit iedere dag opnieuw.

    Wat zou jij doen als je werkelijk zou weten dat dit je laatste dag is? De meesten onder ons zouden bidden tot we erbij neervallen. Ons terugtrekken om urenlang met tranen en tuiten tot Allah te bidden, Hem te gedenken en Hem te smeken om vergiffenis, zodat Hij ons Zijn Genade schenkt.

    WAAROM DOEN WE DIT NIET IEDERE DAG, WANNEER ALLAH ONS WEER EENS HEEFT GEZEGEND MET EEN NIEUWE DAG, VOL NIEUWE KANSEN??

    Goede vraag. Ons levensduur zou moeten bestaan uit één dag; alsof we in de ochtend zijn geboren, en aan het eind van de dag alweer zullen sterven. Als we deze houding dan ook echt aannemen, dan zullen we niet vast komen te zitten in de obsessie van het verleden met al zijn angsten, en de hoop op de toekomst met al zijn onzekerheden.

    Leef voor vandaag, want gedurende deze dag kun je met een waakzaam hart bidden, begripvol de Koran reciteren, en Allah oprecht gedenken! Op deze dag moet je de maat houden met je activiteiten, tevreden zijn met het jouw toegewezen doel, en je bezighouden met je uiterlijk en gezondheid.

    Deel de uren van deze dag in, zodat je jaren uit minuten kunt halen, en maanden uit seconden. Zoek naar vergiffenis van je Rabb, en bereid je voor op een uiteindelijk vertrek van deze verleidelijke, slinkse wereld. Leef alleen vandaag, en zie vrede en geluk in je hart.

    "Neem dus wat Ik u gegeven heb en behoor tot de dankbaren".

    Soerah al-A3raaf 7 : 144.

    Leef vandaag vrij van verdriet, zorgen, jaloezie, nijd en woede en boosaardigheid.

    Zeg bijvoorbeeld dit tegen jezelf:

    * Vandaag zal ik mijn woorden verfijnen en zal geen kwaad woord of vuiligheid uiten. Ik zal ook niet roddelen.

    * Vandaag zal ik mijn huis en mijn kantoor opruimen. Er zal geen rommel of chaos heersen, maar ze zullen opgeruimd en netjes zijn.

    *Vandaag zal ik bijzonder op mijn lichamelijke reinheid en uiterlijk letten. Ik zal nauwgezet in netheid, en evenwichtig in mijn lopen, spreken en handelen zijn.

    * Vandaag zal ik proberen mijn Heer te gehoorzamen, op de beste manier bidden, meer vrijwillige goede daden verrichten, de Koran reciteren en goede boeken lezen. Ik zal goedheid in mijn hart planten en daaruit de wortels van het kwaad verwijderen, zoals trots, jaloezie en schijnheiligheid.

    * Vandaag zal ik proberen anderen te helpen, de zieken bezoeken, een begrafenis bijwonen, de verdwaalden leiden en de hongerigen voeden. Ik zal zij aan zij staan met de onderdrukten en zwakken. Ik zal de geleerde respecteren, genadig zijn voor de jongere, en eerbiedig voor de oudere.

    Haast je niet en ren niet achter dingen aan die nog moeten gebeuren. Vandaag is het enige dat je hebt, mijn zuster.

    "De gebeurtenis bevolen door Allah zal voorbijgaan, probeer het dus niet te versnellen."

    Soerah an-Nahl 16 : 1

    Wa 3alaykum salam!

    Shamsah.

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr mei 10, 2024 5:33 am